PDA

View Full Version : Nordmenn på Warseer - Andre Tideverv

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

Punk_in_Drublic
15-03-2007, 09:46
iiiik og hviiiin.

uncanny lihet da :D

Snakkes,

-Punk

TracerBullet
15-03-2007, 11:48
Jeg kan poste noen nå. De veier 49 gram - det blir altså 10 kroner per pinne i porto. Sender dem som brevpost. Hva er adressen? ;-)

Poste Restante ICA Slependen Post i Butikk
1341 Slependen

Pertinax
15-03-2007, 20:59
Remember to use cling-film around it. It serves two aims.

1: Keeping everything from leaking out.
2: Looking suspicious.

Artemis
16-03-2007, 13:52
1341 Slependen

Aner jeg en grudge mot nevnte post-i-butikk?

@Pert: Clingfilm representerer en utgift som jeg av bedriftsøkonomiske grunner ikke finner rom i budsjettet til å bære. Det er forskjell på å kutte over strupen og hugge av seg hodet. Om enn Akademisk.

Så jeg sender til

TracerBullet
1341 Slependen

Get ready for sloppy seconds...

Artemis
16-03-2007, 16:52
Og så var Jan Gunnar Solli Brann-spiller! Dette skjer kun kort tid etter at Corrales fikk beskjed om at han fik spille for Brann!

Vi e berømte Brann fra Bergen, vi vinner serien i år

Makaber
16-03-2007, 16:54
Så ... rart.

Pertinax
16-03-2007, 17:26
Now lets see what last minute injured players they can pick up in the last few hours of the transfer window...

The Grand Wazoo
16-03-2007, 21:06
Og så var Jan Gunnar Solli Brann-spiller! Dette skjer kun kort tid etter at Corrales fikk beskjed om at han fik spille for Brann!

Vi e berømte Brann fra Bergen, vi vinner serien i år

Og dette skal være gode nyheter? Er omtrent like happy nå som da Gashi signerte..... :skull:

TracerBullet
16-03-2007, 22:06
Da regner jeg med å kunne plukke dem opp på mandag etter jobb... Snadder!!!

Pertinax
17-03-2007, 10:30
Og dette skal være gode nyheter? Er omtrent like happy nå som da Gashi signerte..... :skull:

Monkam gets to stay... Is that good news?

The Grand Wazoo
17-03-2007, 10:55
Meh. He's not playing matches anyway, so that doesn't really matter.

The Grand Wazoo
17-03-2007, 10:57
Ville heller ha sett en Børre Steenslid fra Sogndal i Brann-trøye enn Solli. Steenslid er et stort midtstoppertalent, noe Britboy sannsynligvis kan bekrefte.. og Brann trenger en midtstopper.

Pertinax
17-03-2007, 12:20
Stenslid = teh win!

His 2011-2012 season at Sogndal was superb. He played as a DM C roll, and helped stabilized the whole back row. He scored twice, both from long shots from about 30 years. The most memorable was against Porto, in the famous 2-0 victory at Fosshaugen in the European Cup, Group F.

But apart from that is a solid player, and is one of the most reliable Norwegian footballers at that position. Add to that that SBK will want to be playing a more 4-4-2 diamond formation in the coming season, he would fit perfectly into that, behind Andreasen, and in front of the icelanders.

Auzu
17-03-2007, 13:34
Might as well post this here also:

Tänkte lägga ut det som är fixat till FF-07. Datum mm.

Fantasia Fanatic 2007 Umeå
19-20 Maj i dragonskolans gymnstiksal (det vanliga stället)

2250 p Fantasy (1700p 40K om någon här är intresserad)

Turneringen kostar 175:-. Betalning kan göras på PG 4942998-8 (mottagare Fantasia), fyll i namn så jag vet vem som betalar.
I kostnaden ingår övernattning i FUSKs föreningslokaler för de som vill (dusch finns att låna)
Det är begränsat till 50 plaster i WFB.

Det går bra att skriva upp sin anmälan i den här tråden eller maila info@fantasiaweb.se

Som vanligt spelare vi 5 matcher swiss (tidsschema kommer snart).

Vi kommer inte att spela scenarion i samma stil som vi gjort tidigare (för er som minns Rules of Engagement från en gammal WD kommer att känna igen delar av detta).

Innan turneringen kommer alla att få sex kort med scenario objektiv. Innan en match spelar båda spelarna ut ett kort var (dolt för sin motståndare), kortet kommer sedan att styra vilket scenario som gäller för dig och din armé under matchen. Detta innebär att det är inte säkert att du får spela samma scenario som din motståndare.
Exakt hur korten kommer att utformas är inte spikat än, så jag återkommer med det.

Armebyggandet kommer också att bli lite annorlunda, ni får nämligen möjlighet att ändra armén mellan matcher. Det kommer att funka så att:
Du bygger en 1500p armé (den behöver ensam inte vara spelbar), du bygger även 2 st 750p arméer som kommer att läggas till din huvudarmén. Innan varje match får du välja en av de två 750 poängs delarna som du ska spela med, självklart måste de då bli en helt laglig 2250 poängs armé.
Exakt hur dessa regler fungera kan ni läsa om i regelhäftet (som kommer om ca 2 veckor).

Vi har lite nyheter när det gäller årets målarbedömning (får återkomma med vad det är), men som ifjol kommer poängen att ligga på ca 1/5 av det totala.

Mer information kommer också att finnas på www.fantasiaweb.se

/Andreas

Pertinax
17-03-2007, 18:09
You know when I posted something similar in the Dutch thread, I got hate-mail from one of the Dutchmen who didn't want to understand why i had posted it in English. Apparently "You don't read/write Norwegian" wasn't a good enough reason for him, since it was in the "non-english" forums.

:rolleyes:

Black DH templ.
17-03-2007, 21:26
Yeah, same thing happened to me when I tried to get the Germans to teach me 'Germish'.

Pertinax
17-03-2007, 22:20
Was it Sylass?

Auzu
18-03-2007, 23:37
Det är bara och rapportera så tar moderationen hand om det, flame ör flame även om det är via pm.

Black DH templ.
19-03-2007, 00:02
I can't remember. I didn't take it too seriously. I got no hatemail, but somebody started a discussion about me not being allowed to post there (it was in German so I naturally didn't understand too much).

As I said, nothing serious, but the discussion seemed to get a bit exacerbated. So I simply got out of there.

This may have set the scenario for you.

Then again, maybe they're just jealous of our language, or even covetous of our considerably larger threads ;)

Artemis
19-03-2007, 11:41

Vi må være positive! Ikke miste troen nå!

:cries:

Pertinax
19-03-2007, 13:11
Det är bara och rapportera så tar moderationen hand om det, flame ör flame även om det är via pm.

It wasn't really an issue. I managed to stand up for mine. And he finally saw that when I started writing Norwegian to him, he was unable to answer properly. ;)

Lord Valeron
20-03-2007, 06:51
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

Noen folk har virkelig en god ide om hva de snakker om....

Muffe
20-03-2007, 10:14
hvorfor forundrer det meg ikke litt engang

nazrag
20-03-2007, 11:26
spam, var det det som var ønsket :D

Zingraff
20-03-2007, 23:49
Den der har jeg vanskelig for å tro på. Ikke at jeg betviler hvorvidt intervjuobjektene er ekte, usedvanlig dumme mennesker, men det føles konstruert, eller som om dette australske teamet utelukkende bruker de klippene hvor de snakker med idioter. For hver av disse klovnene, må det da ha vært en eller to som var i stand til å oppgi fyldestgjørende svar.

Lord of Skulls
21-03-2007, 00:26
Godt mulig... Men allikevel, hvis en tredjedel av befolkningen ikke kan finne landet de er i krig med på et kart, er det noe galt...

Zingraff
21-03-2007, 00:40
Å ja, bevares, det amerikanske offentlige utdannelsessystemet er internasjonalt beryktet.

Pertinax
21-03-2007, 15:39
http://www.bt.no/innenriks/article350234.ece

Somebody should tell Thud...

Thud
21-03-2007, 18:26
http://www.bt.no/innenriks/article350234.ece

Somebody should tell Thud...

Ja, så det tidligere i dag. To av tre av mine gamle avatarer har jo bukket under. Bare en igjen nå...

Pertinax
21-03-2007, 21:41
Time for some new faces?

Auzu
21-03-2007, 23:37
Nån som har förslag på frågor att ställa till Gav thorpe gällande 7 editionen?

Thud
22-03-2007, 11:42
Time for some new faces?

I wield teh powah!!1

Pertinax
23-03-2007, 00:19

I'm not a competent WFB player, so I can't say. But there are others in the club here that are, so I'll pass the question around. See what we can dig up!

Auzu
23-03-2007, 10:40
Gör så det skulle vara great.

Badgobbla
23-03-2007, 11:10

What are you asking exactly?

Lord of Skulls
23-03-2007, 11:43
He is asking whether anyone has any questions for Gav Thorpe concerning the 7th edition.

Railgunner
23-03-2007, 15:33
Is he speaking Swedish?:confused:

Railgunner

Badgobbla
23-03-2007, 15:36
He knows Gav? Then he should kick him in teh nads.

Artemis
23-03-2007, 15:42
Is he speaking Swedish?:confused:

Railgunner

Yes. My guess is that he in fact is Swedish. :eek:

@Auzu: Kan du ikke spørre ham om hva som er GW's forhold til regeloppdateringer - blir det bare enkle svar på enkle spørsmål gjennom "FAQ" eller kommer de til å skrive mer utdypende artikler på nettet om charges o.l. slik som Gav gjorde til 6. ed?

Railgunner
23-03-2007, 16:28
OMG! i still have to learn norwegian before i start nderstanding that over the border language!!:p

Railgunner

SpinO
23-03-2007, 16:46
It's not that difficult. You just have to give every vowel an ¨, such as apple becomes äpplë.

Pertinax
23-03-2007, 16:50
Räilgunner. It's nöt thät härd... ;)

Auzu: Asked at the club. We'll put out thinking caps ön.

Deng Ham
23-03-2007, 17:11
Jeg har en fråge:
Om det er mulig å dele regler og fluff. Sånn det er nå havner jeg ofte i diskusjoner. Hvor noen svarer med regel argumentasjon (RAW) mens andre bruker fluff og hva som er logisk. Det hadde vært godt med en appendix som var kun regler uten eksempler og med hvordan regler som har fortrinn framfor andre. Med samme struktur som ett lov verk.

Deng Ham
25-03-2007, 12:22
Slayer Showdown 1 - Blood Bowl Turnering i Stavanger.

Hei alle sammen det 1 uke igjen til turneringen.

Det er meldt strålende vær og flotte forhold i fra turnerings byen. Forhånds utlagte biletter går som varmt hvete brød og det er allerede utsolgt til finalen.

Det er ikke bekreftet så voldsomt mange lag enda. Men Bad Apples, Boneheads og Dark Jewls kommer alle til å stille. Trener for Hellswamp Crusaders har enda ikke bekreftet sitt lag inn til turneringen. Og Skuffende nok, så er det heller ikke dukket opp påmelding fra noen nye lag. Men det er fortsatt tid. Og det spekuleres i om dette er bevist, for å holde informasjonen om laget hemelig så lenge som mulig. Vi ber dere derfor holde øye med Dette forumet (http://www.warcry.no/forum/viewforum.php?forum_id=14) fram mot turneringen. For det er her lagene vil dukke opp. Fristen for å melde lagene på har nå blitt satt til Torsdag 29 Mars kl 20.00

Det ryktes i fra leieren til Bonheads at de har reist på kirkegård turne for å rekrutere nye spillere. Like lystige er ikke ryktene om Dark Jewls. De har vært borte i fra blood bowl lenge på grunn av doping. Men de skal bli avruset innen turneringen.
Bad Apples er i stor form, faktisk så god at motstanderene ikke tør møte opp for å spille mot de. Vi har vært på trening med Eplene, og spillerene virker ikke til å være i like stor form som antatt. Og kanskje har laget blitt demotivert.
Hellswamp Crusaiders har tatt seg tid bort fra banen for å å sloss på annet vis. De ble sett som leiesoldater i en mindre krig på øst siden av landet. Vi får bare håpe at dette har styrket laget mer enn det har svekket dem.

Med flotte arenaer, fint vær og mange kampklare lag. Kommer dette til å bli en uforglemmelig turnering... Warcry Blood Bowl league ønsker all velkommen til an dag full av Blood, Skader, Flott spill og mange skåringer. (i den rekkefølgen)

Vell Møtt...

Pertinax
25-03-2007, 19:48
I'm of the impression that the Norwegian football team's best chance of getting to the European finals is that Bosnia gets ejected...

SpinO
25-03-2007, 23:56
Spartans! Ready your breakfast, and eat hearty, for tonight we dine in hell!

This evening I've learned that the movie 300 r0xors teh s0xors, and that the ancient persians appearantly used ogres and bestigors as shock troops.

TracerBullet
26-03-2007, 10:53
Så ille?!?

Artemis
26-03-2007, 11:14
I'm of the impression that the Norwegian football team's best chance of getting to the European finals is that Bosnia gets ejected...

Nei. Da blir vi nummer tre i gruppen, bak Hellas og Tyrkia.

Balkan&Surroundings ftw!!1ein1!!pai.

Pertinax
26-03-2007, 14:36
Nei. Da blir vi nummer tre i gruppen, bak Hellas og Tyrkia.

I did say best chance, not solution...

Pertinax
27-03-2007, 15:35
Picked up my season ticket from Brann Stadium today.

Yay!

Railgunner
27-03-2007, 20:51
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=76453 Anyone got some cool stories about the amazing norwegian education system? Or some good stories from Russtid (sp?)

RG

Pertinax
28-03-2007, 18:51
Memelli to GAIS.

Shame, but there you go.

Pertinax
28-03-2007, 21:03
Dear Mr. Å. Hareide.

Please, don't use Thomas Myrhe in the national squad ever again. Just don't.

I'll repeat that. Don't.

Thank you for listening,

Yours...blah blah blah...

Artemis
29-03-2007, 09:54
Sjekk ut dette:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170646

Reklamen for tv2 sport på toppen bærer slagordet "9. april braker det løs"

Så, kan vi anta at denne nye kanalen har en stipulert levetid på 5 år og en måned? Og at det kommer til å gå veldig bra de første årene, men så går det bare nedover? Og at russerene kommer?

Jeg er usikker...:confused:

Punk_in_Drublic
30-03-2007, 07:44
Hei Hei, gutter og jenter.

Da jeg satt og passet mine egne saker mens jeg syslet med Kaos hæren her en dag, oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg ikke har en list som inneholder 3 Drage Ogrer med lett rustning og stort våpen. Det har jeg nå heldigvis fikset på.

Siden Odin (Makaber) selv har laget Drage Ogrer som er FOR kule for skolen, så har jeg nå rådført meg med den lange mannen for å finne ut hva jeg trenger, annet enn noen Jernmage Ogrer og noen Mørk Alv Kalde Noen. Det er nemlig DNA-stjeler klør. 3 par, intet mindre. I følge den lange mannen (Odin), så er jeg ute etter tre par av de som "ser ut som fire fingre som er vokst sammen til tre".

Er det noen der ute som kan forbarme seg over meg? Har dere tre par av disse "fire fingre som er vokst sammen til tre"?

I såfall, hiv deg rundt, og gi meg et svar, ET SVAR!

Takk takk,

-Punk

Artemis
30-03-2007, 09:11
Ærede Pønk,

Mener De at formidle at De endatil behøver Jernmageogrer (evt. Ogrer med jernmage) i tillegg til disse famøse "fire fingre som er vokst sammen til tre"? Dersom dette er tilfellet, kan jeg muligens være til Deres assistanse, hva gjelder Jernmageogrene, selvsagt.

Ærbødigst,

Artemis etc.. III
Fjerdeamtmannsassistent
Slurupvikja

Post Scriptum;
Dersom De ønsker, så har BBA et eget handelsforum på vevssiden sin. Berør lenken i min signatur med musen, og trykk varsomt, så kommer De frem.

TracerBullet
30-03-2007, 11:28
Oooh... Skummelt i postkassen...

Blir det bak- eller baksmell i år da?

Pertinax
30-03-2007, 19:30
Cash back. Norway owes me!

Pertinax
31-03-2007, 12:40
Shawn the Sheep. The TV series.

Rocks, it does.

Pertinax
31-03-2007, 20:21
Guess I'll have to keep this thread going all by myself.

Fact: I finished my 4 week practical training at Slåtthaug ungdomskole yesterday. After the thing was over, I had a chat with my contact teachers, and they urged me strongly to apply as a temp at the school, to stand in for science classes.

They were impressed.

Go me!

Lord of Skulls
31-03-2007, 23:14
Congratulations:)

*Posts to keep Pertinax company*

I've just packed down all the infantry for my Easterling army, hoping to get them finished while I'm in Stavanger. If I succeed, I'll only need to do two Kataphrakts, one mounted hero and two heroes on foot before I have a 300 pts force:)

Auzu
31-03-2007, 23:29
Tack för föslagen på frågor jag kommer att fixa fram en länk när dom är besvarade sen så kommer vi att ha fler fråge stunder med folk på GW/battlefront/rackham i framtiden så det kan vara intressant att tänka på lite frågor i förväg.

Pertinax
01-04-2007, 10:38
I've decided to have a garage bits sale.

If you are interested in coming, then you will have 2 minutes to pillage my cellar. I will be allowing people to buy whatever they find. But the price is quite steep. I'll be selling per Kg. 200kr per Kg.

Send me an email or pm if you are interested, and we can talk about the day.

Pertinax
02-04-2007, 07:09
OK, as most of you probably realized, this garage sale of mine was an April fool's joke. Only one person fell for it.

But oh boy! Was it worth it!

Allow me to show you the exchange of messages that I got from the person.

First one:

I'm certainly interested, and Dad may be interested, as he was wondering of the possibility of you having Bretonnian stuff and maybe a vindicator or 2 in the cellar.

My reply:

About the garage sale. Do you know what day it is?

Answer:

No, what day is it?

My reply:

1st April.

The last reply:

You bastard!!!

It might have been only one person, but it was a good catch!

*points and laughs*

Artemis
02-04-2007, 09:03
Shame on you for preying on....

Oh never mind; BRILLIANT!!

Pertinax
02-04-2007, 10:15
Dare I say, OWND!!1!!1!one!!#BBQ

Badgobbla
02-04-2007, 12:10
Hahahaha, nice one Pert. Now why am I not surprised that Stuart fell for that one?

Railgunner
02-04-2007, 12:23
Because stuart was still asleep and didn't realise what day it was:p

RG

Pertinax
02-04-2007, 14:18
Excuses....

Artemis
02-04-2007, 14:51
Yeah! You should have known Perti*Gollum*nax would never part with ANY of his precioussss bitss...

Punk_in_Drublic
02-04-2007, 19:35
lolzorz!

Enywey, Artemis, takk for tilbudet, men ironguts kjøper jeg nok bare direkte. Jeg trenger alt som er i boksen. Med mindre du har en fulsltendig ironguts boks du vil kvitte deg med pittelitt billigere enn outland pris.

Nåh - jeg ser fremdeles etter genestealers hender. Kanskje du har noen kilo i kjelleren, briten?

Ser man det,

-Punk

Pertinax
02-04-2007, 20:10
I guess I do... Will look.

Artemis
03-04-2007, 08:27
lolzorz!

Enywey, Artemis, takk for tilbudet, men ironguts kjøper jeg nok bare direkte. Jeg trenger alt som er i boksen. Med mindre du har en fulsltendig ironguts boks du vil kvitte deg med pittelitt billigere enn outland pris.

Nåh - jeg ser fremdeles etter genestealers hender. Kanskje du har noen kilo i kjelleren, briten?

Ser man det,

-Punk

Ja og nei. Jeg har satt rakkerne sammen, men tror jeg har delene. Men på den annen side bruker jeg dem i ny og ne, så det er ikke et must å bli kvitt dem. Må bare få malt litt på de smukke kroppene deres...

Badgobbla
04-04-2007, 10:21

If you are interested in coming, then you will have 2 minutes to pillage my cellar. I will be allowing people to buy whatever they find. But the price is quite steep. I'll be selling per Kg. 200kr per Kg.

You don't happen to have a Landraider, a LR Crusader or a Predator lying around that you're willing to get rid of?

TracerBullet
04-04-2007, 11:13

You don't happen to have a Landraider, a LR Crusader or a Predator lying around that you're willing to get rid of?

...and when exactly did Pert post this?!? :p
Quick!!! Delete your post before he sees it!

Pertinax
04-04-2007, 11:25
Too late...

I've got a set of the Crusader metal bits, I know that, off the top of my head.

Railgunner
04-04-2007, 11:35
I know it's a long shot...but does anyone here have any praetorians?

RG

Badgobbla
04-04-2007, 12:49
I did notice it was april fool's, but after the post and hearing Pert "found" a complete army down there once, this got me thinking and hence the question.

Pertinax
04-04-2007, 13:55
Found a Shadowsword too...

Badgobbla
05-04-2007, 08:03
I don't think my Dark Angels will be able to field that one?

Pertinax
05-04-2007, 08:32
No, but it did mean that I could fiend a super heavy company.

Railgunner
05-04-2007, 09:43
Haha...see....Pert doesn't 'field' an army...he 'fiends' an army:p

RG

Pertinax
05-04-2007, 16:26
...and wins whilst you sleep.

Pertinax
08-04-2007, 19:45
*reboots thread*

Kick off tomorrow!

Railgunner
08-04-2007, 19:52
I saw some guy with a microphone and a Brann jacket on in town yesterday. I was thinking about having a chat with him:D but then remembered my norwegian is still WIP.

RG

Artemis
08-04-2007, 19:56
*reboots thread*

Kick off tomorrow!

Jepp. Gøy gøy gøy gøy.

Rosen:mad: borg mot Vik:D ing

Gjett kem eg heiar på då?

Pertinax
09-04-2007, 19:41
Go Løv Ham!

The Grand Wazoo
09-04-2007, 22:40
Resultatene gikk forsåvidt vår vei i første runde, med Enga-tap og uavgjort mellom RBK og Viking... eneste lille skåret i gleden var Lillestrøm-seier.

Artemis
10-04-2007, 10:26
Ja, og Lillestrøm under Nerdli kommer til å være nokså formsterke frem til sommeren. Så får vi se om det er nok. Rosenborg spilte ikke så verst i går.

Pertinax
10-04-2007, 12:38
All it takes is a few broken feet, a few fractured skulls, thrown backs, and torn arteries, and any team will have problems. ;)

Badgobbla
10-04-2007, 12:41
It's not Australian football you guys are playing up there, is it?

Artemis
10-04-2007, 13:11
No, but they all are in a strong love/hate relationship on their free time, which often leads to interesting injuries.

SpinO
10-04-2007, 13:48
Bah, Aalesund played as they usualy do. They play well, they score plenty of goals and then they loose big time.

Pertinax
10-04-2007, 14:23
Aalesund have that problem. Most attack, little defense.

How many times have we seen that before?

Pertinax
10-04-2007, 14:47
http://www.na24.no/naeringsliv/article962675.ece

Proof!

Pertinax
10-04-2007, 20:10
The shares market jumped 3 points just now.

SpinO
10-04-2007, 22:09
Brann spelte ganske godt i kveld. Midtbana imponerte meg og av dei var spesielt Gashi i storslag.

Pertinax
10-04-2007, 22:56
*ducks from the incoming venom from Wazoo*

I must say I was actually quite impressed by Sæternes when he came on. And the little flick move by Andresen to S was awesome.

The Grand Wazoo
11-04-2007, 22:06
Actually, as much as I hate to admit, I have to agree that Gashi played a good match :skull:

Pertinax
11-04-2007, 22:53
Dagbladet gave him a rating of 3, but put him on the team of the week.

WTF?

The Grand Wazoo
11-04-2007, 23:10
Må være en skriveleif ett eller annet sted der...

SpinO
12-04-2007, 11:10
Or the usual incosistencies in Dagbladet.

Pertinax
12-04-2007, 14:10
Gashi is, of course, no longer based in the eastern part of Norway. That's got to be it.

Artemis
12-04-2007, 14:43
Ja, noe slikt.

Kjøpte den nye tettsittende Branndrakten i går. Den ser meget uanstendig ut, for å si det sånn. Og husk det er kaldt på Stadion. Gjett hvem som sitter ved siden av meg?

Pertinax
12-04-2007, 15:07
*hugs Art*

Mmmm... Kappa!

Punk_in_Drublic
13-04-2007, 08:20
Niff Stipples?

LAter,

-Punk

Artemis
15-04-2007, 09:24
Niff Stipples?

Jepps, og det beste er at Pert kommer til å lure på om det er på grunn av kulden, Brann eller ham :D :D :D

Han har jo så fint langt hår....:angel:

Pertinax
15-04-2007, 10:29
I have hair like yours too.

Just not on my head.

Pertinax
15-04-2007, 11:14
FFK-Lyn 3-1. Lyn get a man sent off after 6 minutes. Henning Berg starts whinning again.

The following posts are quoted from dagbladet's blog.

"Tippeligaen 2007

Serierunde 1 klager Henning Berg på gresset.

Serierunde 2 klager Henning Berg på dommeren.

Serierunde 3-25 klager Henning Berg på ??? Noen forslag.

Serierunde 26 klager Henning Berg NFF etter å ha rykket ned.

Kan noen hjelpe Henning med å fylle ut listen?

Hvor er de gode gamle sytepavene Ivar Hoff og Morgan Andersen?"

"Henning Berg klager på motstaderen er for god.

Henning Berg klager på Solen

Henning Berg klager på regnet

Henning Berg klager på spillerne

Henning Berg klager på TV2 som filmet alt sammen og viste at Henning Berg hadde feil"

"Henning Berg klager på ballen

Henning Berg klager på kunstgresset i Tromsø

Henning Berg klager på kunstgresset i Ålesund

Henning Berg klager på publikum"

"Glemte en ting:

Henning Berg klager på at det ikke er kunstgress på Ullevaal"
:D

Artemis
15-04-2007, 11:34
Guntveit stepper inn for en syk Bjørn Dahl. Jaja han klarer vel brasene.

Pertinax
16-04-2007, 14:40
3 hours, 30 minutes....

Pertinax
16-04-2007, 21:05
Horray!!!!!

Artemis
17-04-2007, 09:22
Horray!!!!!

Hurra meg rundt!

6 poeng nå.

Du hendelse.

Kanskje vi nesten vinner serien i år også...:eyebrows:

The Grand Wazoo
17-04-2007, 18:27
Guntveit stepper inn for en syk Bjørn Dahl. Jaja han klarer vel brasene.

Guntveit var bunnsolid, med unntak av en liten glipp før Godset sin scoring. Og, det smerter meg å si dette, Solli var banens klart beste spiller. Hvis han fortsetter sånn kan det faktisk tenkes at han er verdt pengene vi bladde opp for ham...

Pertinax
17-04-2007, 18:48
First Gashi, now Solli...

My, what's happening?

The Grand Wazoo
17-04-2007, 18:53
I don't know.. they've both been way better than Andresen so far this season, although Gashi had some really bad passes yesterday.

And Andresen was utter pants.. Vaagan could be excused for a poor performance after having been sick, but Andresen was our worst player by far.

Pertinax
17-04-2007, 19:09
Too true.

Pants just about sums his performance up. A bit like the staff at the gate.

The Grand Wazoo
17-04-2007, 19:23
Well, the staff included one (former?) 40K player from Bergen, so.....

Railgunner
17-04-2007, 19:26
Railgunner electrocuted himself today...again. But this time it was 230v in one arm and out the other:p

Electricity hurts!

RG

Pertinax
17-04-2007, 19:35
Well, the staff included one (former?) 40K player from Bergen, so.....

Too true. Did you see how slouchy and fat he was?

The Grand Wazoo
17-04-2007, 19:40
Nothing's really changed there, has it?

Pertinax
17-04-2007, 22:39
Check this guy out, Mr. The Grand Wazoo.

(You pervs you... That thought of that...)

The Grand Wazoo
17-04-2007, 23:34
Sweetness.

Pertinax
20-04-2007, 19:18
Don't see this happening every day now, do you?

Black DH templ.
22-04-2007, 23:58
Sæternes med fire mål må jo sies å være relativt bra.

Pertinax
23-04-2007, 08:02
That, my boy, has to be the understatement of the year.

Frikkin' A!

Black DH templ.
25-04-2007, 13:49
Hva skjer her egentlig?
Er det ferie?

Makaber
25-04-2007, 13:55
Jeg tror vi har snakket om alt det er mulig å ta opp, og nå er vi tom for samtaleemner.

Squash eller agurk? Diskuter.

Pertinax
25-04-2007, 14:14
I'm for the cucumber. You can make cucumber sandwiches out of them. And that's a British Classic!

Artemis
25-04-2007, 14:31
Food can only fall into the category "British Classic" if you cook it for 5+ hours.

EDIT: And THEN deep-fry it.

EDIT: Dette lover bra for Søndag! (http://fotball.bt.no/tv/article79847.ece)

Pertinax
25-04-2007, 15:00
Frying sure beats digging a hole and putting it in it for 6 months.

Makaber
25-04-2007, 15:02
Can any of you make out what Ivertsen is saying?

Artemis
25-04-2007, 15:31
Frying sure beats digging a hole and putting it in it for 6 months.

pwnd:cries:

Pertinax
25-04-2007, 17:12
Can any of you make out what Ivertsen is saying?

Can't get the vid to play here. :(

Black DH templ.
26-04-2007, 04:03
EDIT: Dette lover bra for Søndag! (http://fotball.bt.no/tv/article79847.ece)

Certainly resembles every football match I ever played... Only, nobody cares to stop us.

Pertinax
26-04-2007, 13:41
You aren't on a multi 100k pay per week.

And no offense, but you aren't supposed to win the title, either.

SpinO
30-04-2007, 11:14
Hmmm, her har det vore stille i det siste.

Må seie meg frykteleg skuffa over kampen mot Rosenborg i går, spesielt første omgong. Håper Brann klara å reise kjerringa til neste runde.

Pertinax
30-04-2007, 11:38
I'm kind of trying to forget the match.

Andresen should be back on the training field for a while, if you ask me!

Artemis
30-04-2007, 12:53
Andresen should get his head examined.

Han ser ut til å lide av angst for å prestere mot lag som faktisk er gode.

SpinO
30-04-2007, 14:09
By the way Pert, do you have the Tyranids I asked for?

Pertinax
30-04-2007, 14:45
Sorry, forgot to reply.

Yes. I've got a 2nd ed Tyrant, and I'm still looking for the 3rd ed one. I'll bring what I find on Thursday.

Railgunner
30-04-2007, 14:45
Any of you guys by any chance have a Lord Solar Macharius model going spare?

RG

Makaber
30-04-2007, 14:59
No, but I have three commissars, two assassins, and a 2 ed. catachan lieutenant.

Railgunner
30-04-2007, 15:11
What type of assassins?

RG

Makaber
30-04-2007, 15:15
Vindicare and Eversor. Two Eversors, actually. I also have the "Van Helsing" witch finder Inquisitor.

I've been in the hobby for quite some time now.

Pertinax
30-04-2007, 15:17
Any of you guys by any chance have a Lord Solar Macharius model going spare?

RG

Why on earth do you want that?

Goes to dig in his room...

Lord of Skulls
30-04-2007, 15:25
Makaber: Hvilken Vindicare modell er det? Hvis det er den som står og sikter er jeg veldig interesert:)

SpinO
30-04-2007, 15:26
Sorry, forgot to reply.

Yes. I've got a 2nd ed Tyrant, and I'm still looking for the 3rd ed one. I'll bring what I find on Thursday.

Sweet. I'll bring my soon to be empty credit card:D

Railgunner
30-04-2007, 15:32
Why on earth do you want that?

Goes to dig in his room...

I was thinking it could make a rather nice Praetorian Commander:) Instead of having the Praetorian Lieutenant models representing every officer above the rank of Junior officer.

Vindicare and Eversor. Two Eversors, actually. I also have the "Van Helsing" witch finder Inquisitor.

I've been in the hobby for quite some time now.

Is it one of each type of Eversor you have?

Also, question for everyone else..White or Bleached Bone for Praetorian helmets? IIRC white is more historically correct.
RG

Pertinax
30-04-2007, 15:43
I got an extra callidus, whilst we are at it...

Lady Hope
30-04-2007, 16:01
I've also got models... *Flaunts them around so everyone can see* ;)

By the way, any one got any Haldirs elves, with either swords or bows?
I've soon finished my Sisters and want to start on a smaller project before my fantasy army.

Pertinax
30-04-2007, 16:13
i'VE FINALLY DECIDED ON THE *bloody caps lock* colour scheme for the Titan.

I'm going for dark green plating on the right side, with white on the left. All machinery will be dark metal. Embellishments will be gold.

It's going to look a bit Werder Bremen, but there you go.
http://en.wikipedia.org/wiki/SV_Werder_Bremen

Makaber
30-04-2007, 16:23
Ja, det er den Vindicaren som sikter. Jeg er så drittlei hele "lone wolf" sniper konseptet, du kan sikkert få byttet den mot noe møl. Eversor er mye kulere uansett, for han sprenger seg selv av og til. Yes, it's one of each Eversor. I don't think the oldest one has all the gubbins (pistol, backpack) intact, and I want to keep the other one for myself.

Lord of Skulls
30-04-2007, 16:27
Ja, det er den Vindicaren som sikter. Jeg er så drittlei hele "lone wolf" sniper konseptet, du kan sikkert få byttet den mot noe møl.
Hehe, jeg synes ikke han er så kul jeg heller, jeg skal bare ha ham til min "Ultra Cheesy" hær, som jeg skal ha til å banke Snorre hvis han dukker opp på Sokrates:p

(Han er så sikker på at han skal banke meg, så jeg tenkte jeg skulle sette ham på plass:p )

Edit: Du kan få et par Ork Trucks eller Wartracks for ham hvis du vil?

Makaber
30-04-2007, 16:36
It's a deal.

Lord of Skulls
30-04-2007, 18:20
Flott:) Hva vil du helst ha? Tucks eller Wartracks eller en av hver?

Makaber
01-05-2007, 00:02
Skal tenke på det. Jeg trenger det mest bare for å kannibalisere for bits uansett, så jeg vil gjenre ta en titt først. Umiddelbart tror jeg jeg vil ha trukken.

e033x
05-05-2007, 18:06
etter hva jeg har lest er det ikke noe "topic" greier her... så da kan jeg vel si (uten at noen sletter posten min) at norsk og engelsk blandet høres helt (unnskyld utrykket) retarda ut!

TracerBullet
05-05-2007, 20:09
Går det ikke i 'gamespeak' når du spiller da? ;)

"Tar en Difficult Terrain test for denne squad'en her, og flytter inn i cover."

Lord of Skulls
05-05-2007, 20:28
"Jeg tar en 'vanskelig terreng' test for dette laget med besatte og flytter dem inn i dekning..." :p

Railgunner
05-05-2007, 22:30
Whats everyone talking about??? My limited norsk-fu is making me think this is kind of interesting....but as per usual i'm probably wrong;)

RG

TracerBullet
06-05-2007, 10:33
****! It's på norsk...

We're discussing gamespeak - the mixing of game-specific english words into the norwegian conversation - while playing.

Pertinax
06-05-2007, 11:36
retarda

Didn't know that was a Norwegian word.

Pertinax
06-05-2007, 22:20
Today was one of the (hopefully) two days of the year where I had to side with VIF.

At least I'm 50% though my duties...

T10
07-05-2007, 17:51
Didn't know that was a Norwegian word.

Det kan bli! :)

-T10

Pertinax
07-05-2007, 18:51
Learnt something today, then.

The Grand Wazoo
08-05-2007, 14:33
Today was one of the (hopefully) two days of the year where I had to side with VIF.

I'll never,ever,EVER side with VIF for any reason... not even when they're playing RBK.

VIF-RBK matches are a choice between plague and plague.

Pertinax
09-05-2007, 09:04
Andreasen wants 5 mil a year now. With a potential 4-5 year contract.

Holy Bejebus on a stick! :eek:

Artemis
09-05-2007, 09:20
Oh my god stop demanding money Andresen you rotter! Don't punish us!

Pertinax
09-05-2007, 17:44
You know, I think it might be a dirty rumour.

As far as I can see, BT is the only place that is claiming to know. Other papers etc have only quoted BT as their source. All other papers are getting the same comments from MA, his agent, and from Brun Pedersen and Bjørn Dahl. Namely "We haven't talked about pay".

A week ago, there were two danish clubs looking to acquire MA. One of them was FCK. We all know that FCK doesn't like Brann.

I think that the 5mil rumour is planted by a Danish club, in order to provoke reactions and anti-MA thoughts. PLus to provoke problems and cause him to become a bosman player.

PelsBoble
09-05-2007, 18:45
Ello. lenge siden sist ^_^

Anyhow, så tviler jeg sterkt på at 5 mill i året er realistisk. sånn som MA har spilt i år burde han jo faen meg heller gått ned i lønn. Og når man i tillegg vet han arver noen hundre millioner, så burde jo ikke dette stå på pengene.

Går vel mest på at MA prøver å presse frem sportslig satsing før han vil binde seg. Er vel en smule keen på et seriemesterskap. Dog er det norske spillermarkedet helt sykt på priser. Så da man må ut i europa/afrika, og det er jo bingo om man finner en som er god nok samtidig som han trives utenfor banen.

Håper Brann og MA ordner opp snart for liker ikke utviklingen med at andre spillere som sæternes med flere avventer situasjonen før de binder seg for nye år ....

Peace xD

Pertinax
09-05-2007, 20:35
PB! Long time no see!
What you been up to, lad?

PelsBoble
10-05-2007, 16:59
heller lite. Tatt litt fri fra skolen, og har begynt å jobbe i Posten. Lite spennende som skjer, men er nå greit nok for ett år til.

På warhammer siden har jeg bygd opp en beastman hær, og driver nå og mekker en goblin hær. Blir sannsynligvis ikke en ren goblin hær ettersom jeg ikke gidder male opp 200 goblins. Fikk Avatars of War gobbo helten i dag, og han skal definitivt være general :D Satan så bra den er

Og så er jeg selvfølgelig alt for opptatt av fotball enda. Fått meg sponsor kort på FKH sine kamper, men litt kjipt siden jeg hater FKH. Men de er jo ikke akkurat noe storlag, så kan fryde meg over dårlige resultater på Haugesund stadion i fremtiden håper jeg (har vunnet såvidt sine 2 hjemmekamper så langt)

Kargush
11-05-2007, 12:55
*labber inn*

Ahoy! Ny gutt i klassen... Første posten min her og greier... Så, "ka skjer", som vi sier her hvor jeg bor?

Pertinax
11-05-2007, 13:27
Where's that then?

Kargush
12-05-2007, 09:37
That'd be Tysvær. Like utenfor Haugesund. Nesten midt mellom Bergen og Stavanger for de som ikke gidder slå det opp.

Pertinax
12-05-2007, 09:56
Cool cool.

Keep an eye open for event that we run here in Bergen. It's great to get people from outside of town visiting.

SpinO
12-05-2007, 10:51
Aaah, the pack is increasing. Soon we can take over the world!

Darnok
12-05-2007, 10:54
Aaah, the pack is increasing. Soon we can take over the world!

Not if we can stop it. Ihr habt doch keine Chance! :p ;)

Kargush
12-05-2007, 11:02
Not if we can stop it. Ihr habt doch keine Chance! :p ;)

Yes we do. We very much so do. You're the one with "keine Chance"... :D

Darnok
12-05-2007, 11:06
We'll see. :D

Pertinax
12-05-2007, 14:10
Oh, I don't know. You guys have a hell of a head start. And we've had a bit of a hiatus recently.

Still, don't remember that it was the massive Norwegian threads that broke Portent... Give us credit for that!

Makaber
12-05-2007, 20:13
JADDAAAAAAA!!!!

Faen ass!! :D

Pertinax
12-05-2007, 22:39
Bloody daylight Robbie-ery.

HELL YEAH!

PelsBoble
13-05-2007, 21:19
heh, viking gikk på en lei smell ja...

Branns kamp var en smule urovekkende dog, selv om de gulla det inn i slutten. Håper de får fingen ut snart. Har sjelden sett noe så tafatt som Brann i går :S

Og hva faen er det "display dice" opplegget?

Pertinax
13-05-2007, 22:20
The dice is a good question. No idea.

Brann vs. Start was even worse, trust me. That was just horrific...

Lord of Skulls
13-05-2007, 22:37
Og hva faen er det "display dice" opplegget?
Det er til bruk på 'rollespill' forumet, etter det jeg har forstått. Og slik at alle idiotene skal ha noe nytt å spamme med. :rolleyes: Har ikke tall på hvor mange posts me fem ganger så mye terninger som tekst jeg har sett.

Artemis
14-05-2007, 11:28
Bloody daylight Robbie-ery.

You should work for the BA Desk, Pert.

Pertinax
14-05-2007, 11:41
Eye Eye, Captain!

SpinO
14-05-2007, 14:38
No vil jammen folk på General 40k diskusjonsforumet ha rending på falmers og. Er ingenting heilagt?

Makaber
14-05-2007, 14:49
Nja, det er vel bare en dust som vil ha det. Majoriteten synes vel det er en ganske teit ide. Selv synes jeg kanskje ikke det er det verste jeg har hørt: Ingen bruker jo flamers, og jeg tror motviljen mest er på grunn av at folk ikke vil miste de dyrebare space marinesa sine.

SpinO
14-05-2007, 16:02
Eg synest flameren er eit fantastisk våpen for berre 6 poeng (eller er den billigare?). Put ti space marines i ein rhino og speed dei fram til linjene til alle andre hærar enn space marines og chaos og du tek ut tonnevis med modellar i ei skytefase.

Makaber
14-05-2007, 16:19
Vel, det veies jo opp med at den er ubrukelig mot 3+ Save-hærer, og i enheter som ikke er i stand til å håndtere den medfølgende nærkampen.

Lord of Skulls
14-05-2007, 16:55
Dersom du har mobiliteten til å bruke dem skikkelig er nok Flamers et av de beste våpnene i spillet. (I forhold til hvor mye den koster.) Til og med Marines dør hvis de må ta nok saves.

Er du litt heldig kan to flamers fort ta ut flere Marines enn to Plasma Rifles, og de er billigere og du risikerer ikke å drepe deg selv...

Black DH templ.
15-05-2007, 01:13
Plasma er tåpelig farlig. Skulle nesten trodd det var en spøk.

Pertinax
15-05-2007, 10:09
Plasma is unstable, but well powerful. Don't knock it.

T10
15-05-2007, 14:59
Flamekasterne er så absolutt undervurdert. Jeg merker selv at jeg tenker mer på dem som "ikke så gode boltere". Det er ren løgn. Treffer du to mann med flammekasteren din er du allerede i pluss i forhold til en bolter. Treffer du fire så har du tjent inn poengene og såvel som det.

Nei, gi meg en flammekaster
En skikkelig heitt én
En som kan.. kaste flammer?
Og gi orker varige mén

En våpen med tank
Og munning som en slange
Som pekes mot fi
Og gjør dem rent bange

Nei gi meg ei plasma
Eller melta eller missil
Når en en vakker slank template
Er det som skal til

-T10

Artemis
16-05-2007, 09:29
*hyller T10*

A+

Kargush
16-05-2007, 13:24
Like flamers. Flamer'n er min venn... Ja, vennen min... Woosh...! Wooosh...!! *giggle* Woooosh...!!!! *ler* Ja...! Wooooooosh...!!!!!11!!!!ONE!!!! *manisk latter*

SpinO
16-05-2007, 14:53
@T10: Word!

TracerBullet
16-05-2007, 22:03
Write letterz n ****, yo!

nazrag
17-05-2007, 09:32
wee! jeg er først med det!
God 17. mai folkens!
Gratulerer med dagen og alt det der! :)

Muffe
17-05-2007, 12:08
gratulerer med dagen alle og enhver!

Pertinax
17-05-2007, 12:25
193 today. Yay!

SpinO
17-05-2007, 12:30
Hipp hipp hurra og gratulerer med dagen.

Vodecki
17-05-2007, 17:48
Hi
Excuse me for interrupting but I have information:

this summer in Poland are organised European Team championship in WFB and Wh40k. I'm looking for someone from Norway who'd be interested in organising national team Wh40k for this event. Could You tell where I can find norwegian forum to send a message.

more info could be found on www.wheurope.webd.pl and http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=21655

also I can answer any questions by mail :vodecki@gmail.com

Makaber
18-05-2007, 01:29
Well I never.

Kargush
18-05-2007, 10:24
wee! jeg er først med det!
God 17. mai folkens!
Gratulerer med dagen og alt det der! :)

Litt sent, men grattis til alle sammen! May the Gods favour our armies in the years to come! *skål*

Pertinax
18-05-2007, 10:33
Well I never.

Couldn't have said it better myself...

Pertinax
23-05-2007, 08:33
:IMPORTANT NEWS!

Dark Stormy Knights will be held on the 3rd and 4th November. More details to follow soon (once I get my exams out the way, and a rules pack produced)...

Makaber
23-05-2007, 11:37
Hooray! Can't wait.

T10
23-05-2007, 12:20
Men det må du! Helt til november!

-T10

Lord of Skulls
23-05-2007, 12:51
Må si jeg gleder meg jeg også... Har ikke spillt i en skikkelig stor WHFB turnering på mange år nå:)

Pertinax
23-05-2007, 13:04
And whilst I've got everybody's attention:

1st September LOTR team event.

You need 500 points of either Good or Evil. And a team mate with the other side. more info at club page.

T10
23-05-2007, 13:09
Og det er bare 101 dager til!

-T10

Lord of Skulls
23-05-2007, 14:08
And whilst I've got everybody's attention:

1st September LOTR team event.

You need 500 points of either Good or Evil. And a team mate with the other side. more info at club page.
Emily and I will be there with Easterlings and Haldirs Elves:)

Muffe
23-05-2007, 15:30
og for flere nyheter... Starcraft 2!!!!!!!! :D :D :D!!!!1111one!

Pertinax
23-05-2007, 16:13
14/6 kl 18:00 KIL/Hemne – Rosenborg

please please please please.......

Lord of Skulls
23-05-2007, 16:37
Er det noen på denne thread'en som kunne hjulpet meg med dette (http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=85506)?

I såfall ville jeg satt stor pris på det:)

SpinO
23-05-2007, 19:17
Hurra! Fantasy og Ringenes Herre turneringar i horisonten! Sweetness...

The Grand Wazoo
24-05-2007, 00:02
F**N!

Så j**lig ufortjent.

Hater italienere.

Lord of Skulls
24-05-2007, 08:16
Hater italienere.
Sitter her og lurer på om jeg skal bli fornærmet av det...

:p ;)

Pertinax
24-05-2007, 11:46
Have a look at the UK press today about the CL match yesterday.

Thud
24-05-2007, 13:59
Have a look at the UK press today about the CL match yesterday.

Armed robbery...

Store på ordspill, våre britiske tabloidvenner.

Artemis
24-05-2007, 14:32
Hva gjelder ordspill er vi ikke så verst her til lands heller. Avstemmingen om hvor Helse Vest sin hjernekirurgiske avdeling skulle være, ble av en kjær avis betegnet som "Hjerneslaget"...

Pertinax
24-05-2007, 15:09
Is there, like, a course that editors go on, in order to make such quality headlines?

SpinO
24-05-2007, 19:09
There's many actualy. I went to one of those last year...

The Grand Wazoo
24-05-2007, 19:15
Sitter her og lurer på om jeg skal bli fornærmet av det...

:p ;)

Det er jo selvfølgelig her snakk om italienere som spiller fotball, ikke alle sammen... :p de fotballspillende eksemplarene av arten tilhører helvetes legioner. Ferdig arbeid. :mad:

Black DH templ.
25-05-2007, 01:18
Yeah, evidently there must be several courses. But in yesterdays BT the journalist who wrote about Bill Clinton obviously hadn't attended any of them.

Take a look at this: Ikke Monica..., men bare Sandra

Sandra being one of the waitresses who would have served Bill Clinton had he dined at the waffle bar on the Meland golf course.

Makaber
25-05-2007, 01:56
Haha, det er faktisk andre gang i dag jeg har hørt om hvor dårlig den artikkelen var. :D

Kargush
26-05-2007, 09:42
F**N!

Så j**lig ufortjent.

Hater italienere.

Dakar... Tapte Liverpool...? Pah! Fortjent!

Scouser svina fortjener all motgang de får!

Pertinax
26-05-2007, 09:53
********! LFC were the best team though out the game. The Milan midfield attack was pretty much invisible thoughout the whole game.

I'll admit that the second Milan goal was very nice indeed though, but that's about it.

And I'm convinced that the first goal was played with a twist of his shoulder to deflect the ball towards the net.

EDIT: And it says something about the team and the state of the football when the winning team get back to their town, go on the obligatory parade, with a flag on the back of the bus that says "Inter can take the Serie-A and shove it up their ass".

Kargush
26-05-2007, 10:04
********! LFC were the best team though out the game. The Milan midfield attack was pretty much invisible thoughout the whole game.

I'll admit that the second Milan goal was very nice indeed though, but that's about it.

And I'm convinced that the first goal was played with a twist of his shoulder to deflect the ball towards the net.

EDIT: And it says something about the team and the state of the football when the winning team get back to their town, go on the obligatory parade, with a flag on the back of the bus that says "Inter can take the Serie-A and shove it up their ass".

De var kanskje best gjennom kampen, men LFC er fortsatt bare tull... Mener jeg.

Nanostorm
28-05-2007, 15:11
Stikker bare hodet inn og sier "hei"!

Helt blodfersk 40K spiller her, morro å se at det er såpass med Nordmenn på forumet.

Rune

Artemis
28-05-2007, 16:00
@nanostorm:Der var du her også ja. Hei hei. Dette stedet er mest for utenomsnakk - akkurat nå går det i fotball. Mye Brann. som du ser. Vi er en haug bergensere her inne. Ikke la det skremme deg. For mye. :-)

Nanostorm
28-05-2007, 17:29
Er ikke spesielt lettskremt :), og fotball er jeg totalt uinteressert i, så ikke forvent dere så mye "input" på det feltet.

Rune

Pertinax
28-05-2007, 19:48
So what about yourself then? Trondheim. 40K freshman. That's all we know!

Black DH templ.
28-05-2007, 20:02
Brann på toppen av tabellen igjen.

Nanostorm
28-05-2007, 22:34
Pertinax: Her er det jeg postet i intro-forumet.

Hi there everybody

I'm a Norwegian gamer who just decided to get into Warhammer 40K. I have been a gamer for close to 20 years, and Warhammer has always been something that has been present in the different gaming communities that I have frequented over the years. As a avid roleplayer, I never was anything but a spectator to the many Fantasy and 40K matches I have witnessed. It always had a "draw", but when I was younger, all the assembling and painting put me off.

I play and gm a lot of different rpg's and after learning that there was a 40K roleplaying game on the way I started looking into it and loved the feel of the setting. I also play the Warhammer rpg, and soon found my self looking into the tabletop games again.

In addition to rpg's I also played Warzone (the tabletop game based on the rpg Mutant Chronicles) many years ago, and did quite a lot of painting and modding back then, but the game died and I did not find myself wanting to do something similar until now. I also am heavily into Heroclix and Horrorclix (no smart comments please, they are great games :D ). And was attracted to those because of the pre-painted figures and fast gameplay.

Now I find I need new challenges, and what better to get into than one of the Warhammer tabletop games, I had a hard time deciding between Fantasy and 40K (I looked into the Wood Elf's for Fantasy), but finally decided on 40K and the Tau, because the looks of the army attracted me the most. Main reasons for this was that it seems to be the kind of gameplay that I enjoy (lots of ranged combat, and "hit and run" tactics). I also love that they are mostly in plastic, as I have bad memories of metal minis from back when I played Warzone.

So I have bought the Rulebook, Tau Codex and Collector guide, and a Tau battle force + lots of paint and brushes, I have assembled and painted a squad of fire warriors, and several of the Kroot included in the force, bit I still have a long way to go (especially since I broke down and got even more minis over the cource of the last few weeks, a Hammerhead tank, more Stealth Suits and a Sniper Drone team).

I also decided to get the "Battle for Macragge" box as it seemed great value. And me and my brother actually played the first scenario out of the box yesterday after painting up the "Imperial Pilot", the "Infestation Markers" and the "Spore Mines). It was great fun (and my first 40K game - yay!), so I can't wait to get into all of this. I have also seen that there are 40K novels and comic-books, and if anyone would care to say a little bit about them (where to start, recommending the good ones aso) - it all seems a bit overwhelming right now. Now I'll just get back to painting that army of minis that stand before me...

I'm just putting it of a little bit longer by writing this post ...... ;)

Best regards
Rune

Om noen lurer på noe mer er det bare å spørre :)

Railgunner
28-05-2007, 22:40
Yes! Something i can finally understand :D

And welcome to Warseer.

RG

Pertinax
28-05-2007, 23:08
Pertinax: Her er det jeg postet i intro-forumet.

Cool. Never check there for anything anyway, so I've got a bit of an excuse for not seeing.... :angel:

Odd Brann 0-2! Just saw the replays. Huseklepp looked awesome out there!

Lord of Skulls
29-05-2007, 09:52
Railgunner: I just found this (http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=86267) over in Painting & Terrain and thought you might be interested... :)

Thud
29-05-2007, 13:56
Odd Brann 0-2! Just saw the replays. Huseklepp looked awesome out there!

Neste runde mot Lillestrøm kan muligens komme til å bli en smule hardere enn mot tabelljumboen...

Cynic_Jester
30-05-2007, 06:40
Faen. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Bergen for litt Warhammer, men så ser jeg at HBG er lagt ned. Durrhurr velkommen etter. Er det enda bra miljø der nede? Er arbeidsledig, har enda uniform fra militæret og kunne trengt et par games med noen som er over 18, så en tur ned til Bergen i løpet av sommeren hadde vært fint.

Og ikke finner jeg primer I Mo i Rana. Er det noen som kan anbefale en spray som jeg finner på malings butikk eller.no som funker bra å prime med?

Nanostorm
30-05-2007, 22:00
Mulig jeg er dum nå, men er det ikke bare å bestille fra Avalon.no eller Outland.no?

De har vel den Citadel primeren?

Rune

Cynic_Jester
31-05-2007, 03:45
Nei, utrulig nok så har de den ikke. Stress.

Edit: Hmmm, nå har avalon fått in. Sweet.

Artemis
31-05-2007, 10:05
Faen. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Bergen for litt Warhammer, men så ser jeg at HBG er lagt ned. Durrhurr velkommen etter. Er det enda bra miljø der nede? Er arbeidsledig, har enda uniform fra militæret og kunne trengt et par games med noen som er over 18, så en tur ned til Bergen i løpet av sommeren hadde vært fint.

Vi er her, vi. Trykk på bergen boltgun i siggen min så kommer du til forumet vårt. Der skal du kunne avtale spilling i det spillet du måtte ønske...

Joakim

TracerBullet
31-05-2007, 12:09
Party with Beer (http://www.youtube.com/watch?v=ZjP0NTUEHJM&NR=1).

Pert: ...and he's pantless!!! ;)

Black DH templ.
04-06-2007, 04:59
Dette kan bli noe for de som spiller Magic:

http://www.youtube.com/watch?v=V9EGKXXSjJc

T10
04-06-2007, 09:11
2000.

Pwnd!

-T10